Een hybride event is een combinatie van een fysiek (live) event en een online event. Bij een hybride event moet het online gedeelte van het evenement méér zijn dan alleen een live videostream. Er moet interactie plaatsvinden. Omdat je de externe deelnemers wil blijven prikkelen en betrokken wil te houden. Wanneer het goed wordt aangepakt, kan een hybride event tot tien keer meer bereik genereren in vergelijking met een event dat alleen live plaatsvindt. Het draait hierbij allemaal om de beleving die je de deelnemers online aanbiedt. En hoe je door middel van je programmering jouw live – en online publiek met elkaar verbindt.
Programmering hybride event
De programmering voor het live aanwezige publiek en het online aanwezige publiek hoeft niet gelijk te zijn. Je kunt voor beide doelgroepen de content op een andere manier aanbieden. Per slot van rekening vraagt een live publiek om andere prikkels dan een online publiek. Ze beleven het evenement op een andere manier. Hier zijn sterke combinaties te maken van live en online.
Focus
Beleving – Zorg voor een zo dynamisch mogelijk beeld van de event locatie voor de online deelnemers.
Aandacht – De online deelnemers moeten actief betrokken worden bij het live event door middel van realtime in te zetten interactieve tools.
Verbind offline met online – Dankzij een handige chat of live videoverbinding kunnen de offline en online deelnemers met elkaar in contact komen.
Klik hier om terug te gaan naar onze verschillende online mogelijkheden.