Online events

Online events: een goed alternatief en een sterke aanvulling op live

Op het gebied van business events weten we 1 ding zeker: live events komen zeker terug. Per slot van rekening ondervinden we dagelijks dat mensen ménsen om zich heen nodig hebben om te kunnen inspireren, verbinden en om doelen te bereiken. Echter heeft de huidige situatie ons nog beter laten kijken naar alle mogelijke digitale vormen van het organiseren van een evenement. Inmiddels kunnen we wel concluderen dat online events niet meer weg te denken zijn en een heel goed alternatief kunnen bieden. En straks een zeer waardevolle toevoeging aan een live event. Alle mogelijkheden van live kennen we als geen ander. De mogelijkheden van online events zijn minstens zo veelzijdig.

Bekijk hier de demo van het Online Event Venue platform

Online vraagt een andere benadering

Het organiseren van een online event is zeer veelomvattend en vraagt een andere benadering dan een live event. Niet in de laatste plaats omdat de aandachtspanne die een mens online kan opbrengen beduidend lager is dan bij een live experience. Dat houdt dus in dat je op een andere manier naar je content moet kijken. Het is een misvatting te denken dat wat je live doet ook gewoon online kunt doen. Je moet keuzes maken in je content. Je doelstellingen nog strakker voor ogen houden, je timing, variatie. Nadenken over studio’s of andere locaties, techniek, het streamen van je content, het platform waar je gebruik van wilt maken. En ga zo nog maar even door…

Online is simpelweg niet meer weg te denken. Er wordt heel veel ontwikkeld, er is veel over te adviseren en we zijn er nog lang niet over uitgepraat. Hieronder lichten we 2 varianten met een online component toe. U kunt ook met ons contact opnemen voor een Online Event Analyse.

Hybride event

Een hybride event is een combinatie van een live event en een online event. Waarbij het online gedeelte van het evenement méér moet zijn dan alleen een live videostream.

Online Event

Een online event is een evenement waarbij de content (informatie, kennis, motivatie etc.) in een digitale omgeving wordt gedeeld. Inclusief mogelijkheden tot activatie en onderlinge interactie.