Standbouw

[vc_row][vc_column][vc_column_text]PurPur en standbouwprojecten Zodra er een aanvraag binnenkomt voor een stand of er nadert weer een jaarlijks terugkerende beurs, dan gaat het bij ons kriebelen. Het is een welkome afwisselingen in de diversiteit van onze event- en communicatieprojecten. Het ontwikkelen van een stand voor een beurs is namelijk een heel andere, creatieve tak van sport binnen de evenementenbranche. De uitdaging om de wensen van een klant te verenigen in een ontwerp, vraagt niet alleen inlevingsvermogen in de business van de klant maar ook het creatieve vermogen om dat te vertalen naar een ontwerp dat te bouwen is binnen de eerste, feitelijke kaders die worden meegegeven: type stand, locatie, aantal vierkante meters en budget.   Duurzame samenwerking Die uitdaging gaan wij graag aan met de klant. En dat doen we samen met onze ontwerper Guido Barnhoorn (GB Creation) en het standbouwbedrijf van Ruud Burgers  (Burgers Stand- en Interieurbouw). Onze samenwerking is duurzaam en bestaat al ruim 25 jaar. Het grote voordeel hiervan is dat je weet wat je aan elkaar hebt en wat je kunt verwachten. Dat is wel zo prettig als je in gesprek bent met de klant. Tijdens de briefing draait alles om goed luisteren. Luisteren naar de wensen, eisen, (on)mogelijkheden en daar proberen sturing aan te geven. Deze input is namelijk essentieel voor de eerste schetsen die door Guido worden gemaakt. Schetsen die gaandeweg het project veranderen in gedetailleerde ontwerpen die letterlijk van alle kanten worden belicht. Het uiteindelijke ontwerp, de bijbehorende visuals en de uitwerking van Guido is een perfecte leidraad voor Ruud om het ontwerp om te zetten in een werkelijke stand. Hij zoekt er de juiste materialen bij zodat het binnen de gestelde (veiligheids)normen kan worden gebouwd en binnen het vastgestelde budget. Want ook dat laatste is een belangrijk gegeven van de klant. Evenals het bewaken van de huisstijl. Het is de uitdaging om de stand exact op te leveren conform de visuals van Guido. Want dat is onze belofte aan de klant. En die komen we na. Met elkaar.   Wat je van PurPur kunt verwachten De PurPur projectmanager heeft de rol om zowel de klant als de toeleveranciers bij de hand te nemen gedurende het project. Als centraal aanspreekpunt is het essentieel de taal te kunnen spreken van alle betrokkenen en de juiste vertalingen toe te passen daar waar nodig. Het is onze expertise om zowel de belangen van de klant te bewaken als die van de ontwerper en bouwer. Om uiteindelijk te komen tot een perfect ontwerp. Dat verrassend is. Vernieuwend. En ruimte geeft aan datgene dat de klant wil uitstralen. Het ontwerp moet simpelweg passen als een comfortabele, mooie jas waar je trots in rondloopt.   Van start tot finish Gedurende het project werken we efficiënt met elkaar samen en zorgen we ervoor dat we blijven beantwoorden aan de verwachtingen over en weer. Ook in onze communicatie. Dat betekent ook dat we voldoen aan de voorwaarden die de beursorganisator vereist, we tijdig alle bestellingen doen zodat de bouw zo soepel mogelijk verloopt. Net als de bestellingen voor de beursdagen zelf. Want het is wel zo prettig als we de stand met elkaar kunnen inrichten. Vlak voor en tijdens de opbouw is er nauw contact met de standbouwer. PurPur komt gedurende de opbouw op locatie altijd checken of het proces volgens planning verloopt. Dat is ook noodzakelijk omdat alles dan als een puzzel in elkaar moet passen. En verrassingen zijn er altijd wel. Dat maakt ons werk zo dynamisch. Aan ons de uitdaging om met elkaar de beste oplossingen te bedenken.   Tijdens de oplevering met de klant, bouwer en ontwerper is het tijd om het eindresultaat trots te bewonderen. Zijn de visuals, teksten en kleuren correct toegepast? Check! Werkt alles naar behoren (internet, verlichting, water, demo’s etc.)? Check! Is alles in paraatheid voor de beurs? Check! Kortom: hebben we voldaan aan alle verwachtingen? Check! Wij zijn pas tevreden als alles naar wens is uitgevoerd. En we stoppen niet voordat dat punt is bereikt.   Deze manier van samenwerken zorgt er dus voor dat iedereen zich met zijn eigen vak bezig kan houden. Het ontzorgt. En uiteraard voegen we daar nog wat extra’s aan toe. Maar dat ervaar je wel als je zaken doet met PurPur!   Tijdens Big Data Expo, Infosecurity en Data & Cloud Expo hebben we 3 stands opgeleverd. Voor Axez Data Availability, Hewlett Packard Enterprise en Aruba (a HPE company).   Checklist voor deelname aan een beurs:
  • Bepaal je doel vooraf/ waarom doe je mee?
  • Definieer je doelgroepen/ zijn zij (voldoende) aanwezig op de beurs?
  • Denk niet te klein. Heb je weinig budget? Zoek een co-creatie met een partner of branchevereniging. Samen kun je vaak net wat meer bereiken, zowel in middelen, impact als in doelgroep
  • Maak keuzes binnen je budget. Overweeg sponsoring (en dus extra visibility) indien het budget dat toelaat.
  • Wat is wel en niet toegestaan op de stand/ waarin voorziet de beursorganisatie (denk aan horeca etc.)
  • Investeer in een goede presentatie/ visibility van je merk (bijv. ooghoogte, in de lucht)
  • Bedenk de looprichting op de beursvloer, waar bevinden zich de drukke punten, waar is de horeca, etc.
  • Hou de stand overzichtelijk. Doseer de impulsen. Maak keuzes bij de invulling van je stand. Less is often more.
  • Bepaal triggers naar je stand. Dat kan al voordat de bezoekers de beursvloer oplopen. En zelfs al in het voortraject.
  • Hou rekening met omgevingsgeluiden in geval je een presentatie wilt geven op je stand of een filmpje wilt afspelen.
  • Trigger de bezoeker en durf het gesprek aan te gaan
  • Zorg voor goed (getraind) standpersoneel
  • Zorg voor goede begeleiding als iedereen in gesprek is. Voorkom dat je (potentiele) klant wegloopt.
  Checklist voor een goede plek op de beursvloer:
  • Vraag de plattegrond op bij de beursorganisatie voor de verdeling op de beursvloer (t.a.v. totale oppervlakte, standruimtes, cateringpunten, looppaden, etc.)
  • Check de high traffic area’s en bepaal of je daar in de buurt wil staan (horeca, toiletten, presentatieruimtes)
  • Wat is de routing van de bezoekers? Waar is de entree, hoe zullen ze zich bewegen op de beursvloer, etc.
  • Bepaal je type stand (aan de buitenrand, hoekstand, eilandstand, kopstand)
  • Waar staat je concurrent/ de marktleider
  • Bedenk ook waar je niet wil staan (doodlopend, bij in-of uitgang, links achterin, bij buizen en pilaren, onder lage koven)
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]