Planning

Wanneer je terugdenkt aan jouw laatste vakantie, op welk moment van dat vakantie proces was je dan het gelukkigst? Het zal je misschien verbazen om te lezen, dat dit niet was toen je daadwerkelijk op vakantie was – Surfend over de golven of tijdens het bekijken van een mooie stad. Studies tonen aan dat de grootste boost in het geluk zit tijdens de planningsfase van een vakantie.

nieuwsbericht4

We halen meer plezier de aanloop naar de vakantie dan de vakantie zelf. Feitelijk geldt dit ook voor het gaan bezoeken van een evenement. In het vooraankondiging wordt je door iets getriggerdligstoelen-onder-palmen-op-een-tropisch-strand om meer te willen weten over het evenement en/of ook in te schrijven. Dit kan gaan om de sprekers, de onderwerpen, participerende partijen, locaties, netwerken etc. Vaak deelt de organisator al (te)veel informatie in het voortraject. Ook wij beleven veel voorpret aan het plannen van onze vakanties, maar kunnen we de vergelijking met een evenement maken? Beleefd de bezoeker van een evenement ook ‘voorpret’ aan zijn of haar registratie? Kunnen we in het voortraject als bureau nog meer en anders communiceren dan we al doen? Laat eens horen hoe jullie hierin staan? We wisselen graag (online) van gedachte!