Hoogheemraadschap van Delfland


Hoogheemraadschap van Delfland

In het kort

  • Opdrachtgever: Hoogheemraadschap van Delfland
  • Opdracht: Ontwikkel een creatief concept, in de vorm van een feestelijk evenement, een aantrekkelijk communicatieplan en een internationaal persprogramma voor de ingebruikname van de nieuwe afvalwaterzuiveringsinstallatie Harnaschpolder, door (toenmalige) kroonprins Willem Alexander
  • Bereik: ruim 400 afgevaardigden en relaties van Delfluent en Delfland, overheid, bestuurders van waterschappen en de pers.
  • Locatie: het terrein van de Harnaschpolder
  • Bron foto: George Terberg

Toelichting

PurPur ontwikkelde en organiseerde de ingebruikname van de belangrijke Harnaschpolder langs de A4. De totstandkoming van de Harnaschpolder komt voort uit een samenwerkingsverband tussen het Hoogheemraadschap van Delfland, Delfluent (internationaal consortium van 5 gespecialiseerde bedrijven) en enkele non-profit organisaties. De AWZI is de grootste van Nederland en is de eerste die in een publiek-private samenwerkingsconstructie (PPS) met succes is gebouwd.

Opdrachtgever aan het woord

‘Als regelmatige organisator van evenementen wil ik eigenlijk maar twee dingen van een projectmanagement bureau dat een evenement organiseert: een vlekkeloos uitgevoerd evenement en actief meedenken in de voorbereiding. PurPur heeft voor Delfland van de officiële ingebruikname van de afvalwaterzuiveringsinstallatie Harnaschpolder, door Z.K.H. Prins Willem-Alexander, een onvergetelijk evenement gemaakt. De dag verliep vlekkeloos en in de voorbereiding heeft PurPur zich in een internationale setting een pro-actief en ervaren bureau getoond.’

Pieter Baeten, hoofd Bureau Communicatie

PurPur was verantwoordelijk voor het projectmanagement, de conceptontwikkeling, inhoudelijke begeleiding, communicatie (evenals de communicatie met het koninklijk huis), veiligheid i.c.m. risico-analyses, persprogramma en productionele uitvoering van dit project.

Navigatie