Broekman Group

Broekman Group

Broekman Group


Creatieve inbreng

Ontzorgen is een vak apart en dat vak verstaan de dames van PurPur als geen ander. Door de jaren heen heeft PurPur voor Broekman Group verscheidene grote events, van Sinterklaas- en bedrijfsfeesten tot en met relatiedagen en stafweekends, tot ieders tevredenheid verzorgd. De verrassend creatieve inbreng, persoonlijke betrokkenheid en projectmatige aanpak staan keer op keer weer garant voor succes. Sparren met PurPur is sparren met professionals met oog en oor voor detail. Verrassend anders, altijd goed’!

Wim Milder, Director Sales & Marketing Group

In het kort

Opdrachtgever: Broekman Group

Opdracht: Feest ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum

Bereik: 1100 personeelsleden en partners van Broekman Group Benelux

Locatie: SS Rotterdam

Bron foto: PurPur

Toelichting

Broekman Group is een full-service logistiek dienstverlener met vestigingen in binnen- en buitenland. Met de divisies Automotive, Shipping, Logistics, Special Products en Corporate is dit bedrijf actief in alle logistieke actievelden en de bijbehorende markten.
PurPur is gevraagd een passend concept te bedenken voor het 50-jarig jubileumfeest voor alle personeelsleden van Broekman Group Benelux, inclusief het totale projectmanagement en communicatie. Voor dit feest is gekozen voor de SS Rotterdam; een van de eerste feesten dat plaatsvond op deze locatie. In de aanloop naar het feest, ongeveer een jaar voordat het feest werkelijk plaatsvond, hebben we de laatste werkzaamheden en afronding van het schip van dichtbij mee mogen maken – een bijzondere ervaring. Alles was nieuw te ontdekken op dit historische schip. Het feest was tot in de puntjes verzorgt en vond plaats in bijna alle evenementenruimtes die het schip rijk is. Vol entertainment tot in de late uren: brassband op de kade, showshakers met dj, saxofonist en percussionist, casino setting, acteurs voor een voltallig ‘loveboat-crew’ en overig entertainment, jazz combo, 7-koppige band, fotograaf en ruimtes waar op originele wijze in woord en beeld werd teruggeblikt op de afgelopen 50 jaar.

PurPur was verantwoordelijk voor het totale projectmanagement, de conceptontwikkeling, begeleiding, communicatie, financiële handling en productionele uitvoering van dit jubileumfeest. 

In het kort

Opdrachtgever: Broekman Group

Opdracht: Stafweekend voor internationale directieleden

Bereik: 40 personen (directieleden + partners)

Locatie: Parijs (1e editie) en Amsterdam (2e editie)

Toelichting

Broekman Group is een full-service logistiek dienstverlener met vestigingen in binnen- en buitenland. Met de divisies Automotive, Shipping, Logistics, Special Products en Corporate is dit bedrijf actief in alle logistieke actievelden en de bijbehorende markten.

Om de saamhorigheid te vergroten, organiseert Broekman Group jaarlijks een weekend voor alle directieleden met hun partners. De directie is afkomstig uit de landen Nederland, Singapore, India, Hongarije, Tsjechië en België. PurPur is gevraagd een aantrekkelijk programma samen te stellen, alle logistieke handling op zich te nemen, de (zeer originele) communicatie en registratie en het begeleiden van de reis.

De Franse editie typeerde zich door een ‘intense onderdompeling’ in de Franse cultuur. Dat hield onder andere in: ontbijten op z’n Frans in Le Pain Quotidien Bourse, een wandeling naar het startpunt van een ludieke fietstocht waarbij de opdrachten verstopt zaten in een baguette, een lunch in het hoogste restaurant van Europa: Ciel de Paris en een avondvullend programma met Cabaret BONBIN’O. Tijdens een fotorally in tientallen 2CV’s, leerde de groep de ‘backstage van Parijs’ kennen die eindigde met een zinderende finale 2CV’s duwen langs de Seine. Het weekend eindigde met een lunch op de Seine.

De Amsterdamse editie voerde de groep tot op de kleinste plekjes en straatjes van Amsterdam. De ingrediënten van deze meer culinaire trip: ontvangst en verblijf in het Amsterdam American Hotel aan het Leidseplein, rondleiding door de Hermitage, lunchen op een Salonboot door de Amsterdamse grachten met Amsterdamse accordeonist. Een opsplitsing in het programma maakte het mogelijk dat de partners met een styliste de negen straatjes van Amsterdam konden ontdekken, terwijl de directieleden een Sales programma volgden met Jos Burgers in Stadsaccijnshuis en stadscafé ‘Heffer’. Een wijncursus, met z’n allen Italiaans koken en dineren bij KeizerCulinair. Dansen tot in de late uurtjes in een van de oudste kroegen van Amsterdam Café Kalkhoven. Het weekend werd afgesloten met een brunch in café-restaurant Stanislavski.

PurPur was verantwoordelijk voor het totale projectmanagement, de conceptontwikkeling, begeleiding, communicatie en registratie, financiële handling en productionele uitvoering van deze reizen. 

In het kort

Opdrachtgever: Broekman Group

Opdracht: Feestelijke opening nieuw hoofdkantoor (2-daags programma)

Bereik: 350 klanten, partners en lokale pers, 600 personeelsleden en familieleden

Locatie: Port City I, Waalhaven, Rotterdam

Toelichting

Broekman Group is een full-service logistiek dienstverlener met vestigingen in binnen- en buitenland. Met de divisies Automotive, Shipping, Logistics, Special Products en Corporate is dit bedrijf actief in alle logistieke actievelden en de bijbehorende markten.
Het nieuwe hoofdkantoor van Broekman Group ‘Port City 1’ is onderdeel van Port City, de zogenaamde “eretribune” van de Rotterdamse Waalhaven. Port City is een project van 4 kantoorgebouwen voor maritieme bedrijven. Werken in een stedelijke ambiance te midden van verschillende havenactiviteiten. Bovenop de parkeergarage, die onder Port City is gelegen, ligt een enorme, publiek toegankelijk houten ‘scheepsdek’ dat naadloos aansluit bij het havengebied. Het dek ligt ‘als een schip afgemeerd in de Waalhaven’.

PurPur is gevraagd de opening van dit prachtig gelegen pand te verzorgen, inclusief openingshandeling door de CEO van het Havenbedrijf.

Voor de gelegenheid werd een zeer grote spantent geplaatst op het houten terras dat, naast beschutting tegen wind en felle zon, ook een intieme sfeer gaf zonder het zicht op de Waalhaven te ontnemen door de hoge palen. Daarnaast tientallen dansers van Lucia Marthas vele leerlingen af voor een unieke flashmob voor de openingshandeling, blauwwitte ballonnen, was er een DJ, zingende matrozen en serveersters, rondleidingen door het pand. Omringende schepen verzorgden samen voor de scheepshoorn.

Op de tweede dag, bestemd voor het personeel met familieleden, werd het programma aangevuld met kinderentertainment en was er een openingsceremonie waarbij het personeel een unieke stenen ‘Social Sofa’ aanbood aan de directie en die buiten bij de hoofdentree werd geplaatst.

PurPur was verantwoordelijk voor het totale projectmanagement, de conceptontwikkeling, begeleiding, communicatie en registratie, financiële handling en productionele uitvoering van dit 2-daagse evenement.